نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

چگونه یک پیکسل گیر کرده را بر روی ال سی دی مانیتور خود تعمیر کنیم

 

 

 

لکه های کوچک بر روی صفحه نمایش کامپیوتر شما ممکن است شما را به دیوانگی بکشاند ! اگر صفحه نمایش ال سی دی شما لکه ای دارد که گیر کرده ( همیشه روشن یا همیشه خاموش است ) , شما می توانید خودتان آن را تعمیر کنید . از مرحله یک شروع به تعمیر پیکسل گیر کرده مانیتور ال سی دی خود کنید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

• روش 1 از 5 : مشکل را تعیین کنید

 

 

 

 روش تعمیر مشکل پیکسل تلویزیون ال سی دی

 

 

 

1 ) تعیین کنید که آیا پیکسل گیر کرده یا سوخته است . پیکسل گیر کرده معمولا یک رنگ را نشان می دهد . یک پیکسل سوخته معمولا به رنگ سفید ( برای پنل های TN ) یا سیاه است . سعی کنید مشخص کنید که آیا مشکل پیکسل گیر کرده است یا پیکسل به طور کامل سوخته است .

 

 

 

 

 

در صورتی که پیکسل سوخته باشد می توانید ال سی دی را به فروشنده باز گردانید و در خوشبینانه ترین حالت می توانید کالا را برگشت داده و پول کالای خود را پس بگیرید . این یکی از امتیازات بانه پلاس برای مشتری ست .

 

 

 

2 ) در صورتی که پیکسل سوخته باشد می توانید ال سی دی را به فروشنده باز گردانید و در خوشبینانه ترین حالت می توانید کالا را برگشت داده و پول کالای خود را پس بگیرید .

 

* در صورتی که گارانتی کالا تمام شده و قادر به برگشت دادن آن نیستید می توانید اقدامات زیر را برای رفع مشکل پیکسل خود انجام دهید . به خاطر داشته باشید این روش ها در درجه اول به منظور رفع مشکل پیکسل گیر کرده است .

 

 

 

 

 

• روش 2 از 5 : روش تحت فشار

 

 

 

 

 

 

 

1 ) کامپیوتر و ال سی دی خود را روشن کنید .

 

2 ) یک تصویر سیاه را بر روی صفحه نمایش دهید . تصویر تیره پیکسل گیر کرده را به وضوح بر روی پس زمینه به نمایش می گذارد . این بسیار مهم است که شما یک تصویر سیاه ( تیره ) را نشان دهید نه تنها یک سیگنال خالی , به طوری که شما به پس زمینه ال سی دی رای روشن کردن پشت پنل نیاز داشته باشید .

 

 

 

  3 ) یک شی باریک و بدون نوک را پیدا کنید . یک ماژیک با سر , یک مداد کند و بدون نوک , یک سوزن پلاستیکی و یا ته یک قلم موی آرایشی , همگی می توانند برای کار شما مناسب باشند .

 

 

 

* قبل از اینکه ادامه این مقاله آموزش تعمیر تلویزیون را بخوانید , به هشداری ه در پایان نوشته شده توجه کنید . از نظر فیزیکی ممکن است مالش دادن صفحه مانیتور همه چیز را بدتر کند .

 

 

 

با استفاده از انتهای گرد شی مورد نظر به آرامی به پیکسل گیر کرده ضربه وارد کنید

 

 

 

4 ) با استفاده از انتهای گرد شی مورد نظر به آرامی به پیکسل گیر کرده ضربه وارد کنید  . برای شروع نباید ضربات محکمی وارد کنید . ضربات تا اندازه ای که درخشش سریع سفید را در زیر نقطه فشار ببینید کافی خواهد بود . اگر شما این درخشش سفید را نمی بینید , بنابراین قدرت ضربه شما کافی نیست . بنابراین باید فشار را به میزان کمی افزایش دهید .

 

 

 

5 ) سخت تر ضربه بزید . فشار بر ضربه ها را به تدریج در حد 5-10 ضربه بر روی پیکسل افزایش دهید .

 

 

 

اگر ضربه زدن با شی اولیه نتیجه دلخواه شما را به دست نمی دهد , اکنون زمان استفاده از یک پارچه یا حوله مرطوب ( نه خیس ) است . حوله یا پارچه را بر روی پیکسل گیر کرده مورد نظر فشار دهید و فشاری معادل فشار وارد کرده با شی اولیه را به آن وارد کنید .

 

 

 

 

 

6 ) یک وسیله اعمال فشار دیگر را جایگزین کنید . اگر ضربه زدن با شی اولیه نتیجه دلخواه شما را به دست نمی دهد , اکنون زمان استفاده از یک پارچه یا حوله مرطوب ( نه خیس ) است . حوله یا پارچه را بر روی پیکسل گیر کرده مورد نظر فشار دهید و فشاری معادل فشار وارد کرده با شی اولیه را به آن وارد کنید .

 

 

 

* دقت کنید که فشار مورد نظر را تنها بر روی پیکسل گیر کرده و نه اطراف آن وارد کنید .

 

 اگر شما پیکسل گیر کرده را تعمیر کرده باشید , کل صفحه باید به صورت سفید نمایش شود .

 

 

 

 

 

7 ) نتایج به دست آمده را بررسی کنید . یک تصویر سفید ( مانند سند متنی خالی یا صفحه مرورگر در حالت blank و بزرگ کردن آن با f11 ) را بر روی صفحه نمایش اجرا کنید و مطمئن شوید که به جای تعمیر پیکسل گیر کرده موجب آسیب بیشتر بر روی صفحه نشده باشید . اگر شما پیکسل گیر کرده را تعمیر کرده باشید , کل صفحه باید به صورت سفید نمایش شود .

 

 

 

 

 

• روش 3 از 5 : روش حرارتی

 

 

 

1 ) کامپیوتر و صفحه ال سی دی خود را روشن کنید .

 

 

 

2 ) یک پارچه ( لیف ) را با گرم ترین آب ممکن مرطوب نمایید . اگر می توانید آب را بر روی اجاق گاز یا با استفاده از مایکروویو بجوشانید تا زمانی که قلت بزند . پارچه ( لیف ) را داخل یک صافی قرار داده و آب جوش را بر روی آن بریزید .

 

 

 

اگر نمی خواهید رای انجام مراحل بعدی انگشتان خود را بسوزانید از دستکش آشپزخانه استفاده نمایید

 

 

 

3 ) اگر نمی خواهید رای انجام مراحل بعدی انگشتان خود را بسوزانید از دستکش آشپزخانه استفاده نمایید .

 

 

 

 

 

پارچه گرم را داخل کیسه پلاستیکی ساندویچ قرار داده و اطمینان حاصل کنید که درب آن کاملا بسته شده و بدون منفذ است .

 

 

 

4 ) پارچه گرم را داخل کیسه پلاستیکی ساندویچ قرار داده و اطمینان حاصل کنید که درب آن کاملا بسته شده و بدون منفذ است .

 

 

 

کیسه پلاستیکی را بر روی صفحه نمایش نگه دارید و اطمینان حاصل کنید قسمتی که از آن استفاده می کنید هیچ درز و منفذی نداشته باشد

 

 

 

 

 

5 ) کیسه پلاستیکی حاوی پارچه گرم را بر روی پیکسل گیر کرده نگه دارید . کیسه پلاستیکی را بر روی صفحه نمایش نگه دارید و اطمینان حاصل کنید قسمتی که از آن استفاده می کنید هیچ درز و منفذی نداشته باشد . چون ممکن است پارچه حاوی آب گرم به صفحه نمایش کامپیوتر شما آسیب برساند . تا جایی که می توانید سعی کنید که حرارت را بر روی پیکسل گیر کرده متمرکز نمایید .

 

 

 

پیکسل را در یک مسیر دایره ای به آرامی ماساژ دهید .

 

 

 

 

 

6 ) پیکسل را در یک مسیر دایره ای به آرامی ماساژ دهید . کیسه را بسیار به آرامی در اطراف پیکسل همانند ماساژ حرکت دهید . گرمای تولید شده موجب می شود تا کریستال مایع به آسانی به مناطقی که قبلا پر نشده اند جریان یابد .

 

 

 

 

 

• روش 4 از 5 : روش نرم افزار

 

 

 

سعی کنید نرم افزار تثبیت پیکسل را راه اندازی کنید . پیکسل های گیر کرده می توانند با روشن و خاموش کردن سریع دوباره انرژی دریافت کنند

 

 

 

1 ) سعی کنید نرم افزار تثبیت پیکسل را که برای آموزش تعمیرات تلویزیون است راه اندازی کنید . پیکسل های گیر کرده می توانند با روشن و خاموش کردن سریع دوباره انرژی دریافت کنند . محافظ های صفحه نمایش برای دانلود در دسترس می باشند که این کار را برای صفحه نمایش ال سی دی ( lcd ) شما انجام می دهند .

 

 

 

• روش 5 از 5 : روش سخت افزار

 

 

 

 سعی کنید از یک محلول جامد مانند pixeltuneup استفاده کنید . این دستگاه سیگنال های ویدیویی تنظیم شده ویژه ای را تولید می کند که پیکسل های گیر کرده را از بین برده و در عین حال کیفیت تصویر , رنگ و کنتراست را بهبود می دهد

 

 

 

1 ) سعی کنید از یک محلول جامد مانند PixelTuneup استفاده کنید . این دستگاه سیگنال های ویدیویی تنظیم شده ویژه ای را تولید می کند که پیکسل های گیر کرده را از بین برده و در عین حال کیفیت تصویر , رنگ و کنتراست را بهبود می دهد . همچنین در تلویزیون های ال سی دی ( LCD ) , ال ای دی ( LED ) , پلاسما ( PLASMA ) یا CRT کار می کند .

 

 

 

 

 

مانیتور را خاموش کنید .

 

 

 

3 ) pixeltuneup را وصل کرده و روشن نمایید و سپس مانیتور را نیز روشن کنید .

 

 

 

4 ) بیست دقیقه صبر کنید .

 

 

 

5 ) PixelTuneup را خاموش کرده و آن را جدا کنید .

 

 

 

 6 ) پیکسل های گیر کرده و سایر ir ها از بین رفته و رنگ / کنتراست نیز بهبود خواهد یافت .

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 تير 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: